«Фокстрот», «Ельдорадо» і «Сomfy» об'єднують зусилля

найбільші гравці рітейлу отримують багатомільйонні штрафи , галузь БТіЕ переживає кризу системи захисту прав споживачів . Державна інспекція з питань захисту прав споживачів ( Держспоживінспекція ) виписала торгової мережі « Фокстрот. Техніка для дому » штраф на безпрецедентну суму 401 млн. грн. До цього магазини мережі «Ельдорадо» були оштрафовані на 103,66 млн.грн. Повірки все ще тривають , що може спричинити подальші побори.


5 грудня торгові мережі « Фокстрот» , «Ельдорадо » і « Сomfy », будучи конкурентами на ринку , об'єдналися для виживання галузі . Вони зібрали однодумців на майстер -класі для ЗМІ, де розповіли про недосконалості в законодавчій базі , що допускає фіскальний тиск , а також про бажання Держспоживінспекції зруйнувати галузь. Імпортери побутової техніки вже написали звернення до глави Держспоживінспекції України з гострою оцінкою ситуації і підтримали торговельні мережі в їхніх намірах .

- Вважаю , що сьогодні ми переживаємо кризу існуючої системи захисту прав споживачів , а вся енергія Держспоживінспекції , яка в Україні покликана захищати споживачів від продукції , яка дійсно представляє загрозу для життя і здоров'я населення , спрямована на саму цивілізовану частину торгівлі - роздрібні мережі , де у клієнта практично немає ризиків купити контрафактну продукцію , - сказав на прес -сніданку , організованому торговельною мережею «Фокстрот» для ЗМІ генеральний директор Асоціації підприємств побутової техніки та електроніки Олег Іванов. - Нинішнє законодавство має багато умовних формальностей (які можна двояко трактувати ) що не відображають реальної якості продукції , але дають підставу Держспоживінспекції штрафувати продавців.

Нинішній конфлікт між главою Держспоживінспекції України та мережами побутової техніки продемонстрував недосконалість старого законодавства про захист прав споживачів . А також породив неоднозначні думки - чому глава Держспоживінспекції , використовуючи нечітко прописані пункти Постанов КМУ про техрегламент , так критичний з оцінками якості побутової техніки та дає оцінку чесності провідних гравців ринку ? Це бажання накласти санкції або захист прав споживачів?

У ході спілкування зі ЗМІ , представники торгової мережі « Фокстрот » висловили свою думку і заявили про консолідацію мереж « Фокстрот» , «Ельдорадо» , « Сomfy » , «Алло » у боротьбі за права споживачів , честь галузі та про перехід в активну стадію роботи над вдосконаленням галузевого законодавства . Мета одна - звернути увагу Держспоживінспекції на справжні проблеми системи захисту прав споживачів в Україні , дійсно актуальні для покупців (якість товарів на ринках , в МАФах - у приватних підприємців ) .

- У найближчих планах - робота наших юристів у судах , а також звернення до вищого керівництва країни - Президенту України , Прем'єр- міністру , голові МВС , в міністерство економічного розвитку і торгівлі та в усі посольства країн- імпортерів. Думаю , до міжнародного скандалу не дійде ! - Сказав про найближчі плани виконавчий директор мережі « Фокстрот. Техніка для дому В'ячеслав Поврозник . - Тиску на рітейлерів повинні бути припинені , а новий закон України про права споживачів повинен бути прийнятий з нашими поправками і працювати не як підстава для найжорстокіших санкцій самої цивілізованої галузі торгівлі в Україні , а як надійний фільтр для дійсних порушників.

- Все виходить за рамки здорового глузду , - оцінив ситуацію виконавчий директор торгової мережі «Ельдорадо » Сергій Цибульський. - Органи йдуть здобувати гроші у тих, хто постійно виставляє кордони контрафакту .

- Цивілізована роздріб отримала удар в спину і змушує замислитися тих , хто розвиває бізнес у країні , містить робочі місця і наповнює державний бюджет , - думка Геннадія Вербиленко , виконавчого директора «Комфі ».

Їх рішучість підтримали і імпортери побутової техніки в Україні , озвучивши звернення до глави Держспоживінспекції Сергію Орєхову :
« На полицях торгових мереж« Фокстрот » , « Ельдорадо » , « Сomfy » , « Алло » , « Епіцентр »немає контрафакту , і вся продукція , яку ми надаємо українським споживачам в цих торгових мережах , є офіційною , придбаної у нас ритейлерами зі складів на території України . Всі товари офіційно сертифіковані відповідно до законодавства України і перевірені на відповідність вимогам якості та безпеки , що документально підтверджено , - сказано в заяві за підписом представництв провідних імпортерів. - Причиною звинувачень у недотриманні законів прав споживачів стала недосконалість законодавства України , неоднозначне трактування його пунктів про маркування , знаки відповідності , інформації про найменування товару та адресу виробника . Впевнені , що підзаконні акти , сьогодні регулюють систему захисту прав споживачів в Україні , суперечать міжнародному праву , міжнародним правилам торгівлі , сприяють розквіту корупції в країні , оскільки були прийняті з фіскальною метою ».

І на самій зустрічі зі ЗМІ постачальники імпортної техніки були одностайні .
- Вся продукція компанії Samsung , яка продається в Україні , яка поставляється компанією « Samsung Electronics Україна » сертифікована і відповідає всім нормам і вимогам законодавства України . Я сам часто ходжу в « Фокстрот» , дивлюся , як розставлена ​​наша техніка на торгових полицях , і за весь цей час - а це 8 років - не бачив жодного разу контрафактну техніку , - сказав керівник департаменту побутової техніки « Samsung Electronics Україна » Віталій Кузнєцов .

Вже через тиждень рітейлери і їх партнери збираються озвучити чіткі вимоги до нового законодавства на чотирибічному круглому столі з цієї проблеми (торгові мережі , імпортери , громадські організації та представники Держспоживінспекції України ) . Новий закон знаходиться на сайті https://me.kmu.gov.ua/control/uk/publish/category/system?cat_id=32862&stind=21

ГКФрозвиває бренди