Європейський підхід до маркування побутової техніки

ритейлери, імпортери, представники державних і громадських організацій захисту прав споживачів України знайшли взаєморозуміння, обговорюючи єдиний в торгівлі посібник про особливості маркування побутової техніки та електроніки


11 листопада в Європейській Бізнес Асоціації (ЕВА) фахівці торговельної мережі «Фокстрот. Техніка для дому» разом з викладачами Київського національного торгово-економічного університету презентували методичний посібник: «Маркування електропобутових товарів і телерадіотоварів: керівництво для співробітників роздрібної торгівлі». Дослідження позитивно оцінили учасники презентації - «Metro», «Sony», «Whirlpool», «Electrolux», «Miele», «Indesit», «Delonghi», «Philips», «Vasil Kisil and Partners».
Представлена робота узагальнила законодавчі вимоги в частині маркування побутової та теле-радіотехніки, пропонуючи учасникам ринку їх єдине розуміння. Спеціальні контрольні таблиці (чек-листи та приклади маркування на різні види товарів) формують навички продавців в оцінці правильності та відповідності маркування товарів чинному законодавству. Посібник рецензовано фахівцями Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які відповідають за політику захисту прав споживачів  в Україні, а також експертами Українського товариства товарознавців і технологів, Всеукраїнської громадської організації «Якість життя» та Всеукраїнської федерації споживачів «Пульс».

Учасники презентації погодилися, що ініціатива актуальна: вітчизняні закони з захисту прав споживачів в частині вимог до маркування недосконалі, багато норм мають неоднозначні трактування і стають поштовхом для безпідставного нарахування багатомільярдних штрафів ритейлерам зі сторони Державної інспекції з питань захисту прав споживачів, оскаржувати які потім доводиться в судовому порядку.

- Ми керуємо якісними змінами у вітчизняному ритейлі: за підтримки ЕВА взяли участь в робочій групі при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України та подали в парламент напрацьовані зміни до законодавства щодо захисту прав споживачів. Розуміючи, що процес формування дієвого парламенту не буде швидким, «Фокстрот» ініціював і брав участь у створенні посібника про правильність, повноту та відповідність маркування чинному законодавству, і вже сьогодні ми навчаємо продавців мережі, - прокоментував виконавчий директор торговельної мережі «Фокстрот. Техніка для дому» В'ячеслав Поврознік. - Дякуємо партнерам - колективу факультету товарознавства і торговельного підприємництва КНТЕУ, головного галузевого вузу і давнього партнера, що підтримує нас в прагненні до конструктивних змін.

Автори методичного посібника запропонували скористатися роботою не тільки ритейлерам - членам комітету з роздрібної торгівлі та комітету імпортерів ЕВА, але і представникам Державної інспекції України по захисту прав споживачів.

- Ми вітаємо таку ініціативу ритейлерів, оскільки ви відновлюєте давню традицію формування культури послуг за допомогою навчання. Раніше такими методичками завжди користувалися інспектори Держспоживзахисту при проведенні перевірок: за відсутності спеціальної підготовки фахівців це була суттєва допомога в самоосвіті, - зазначив директор департаменту внутрішньої торгівлі Мінекономіки Сергій Литвиненко. - Перефразовуючи класиків «Правильною дорогою йдете, товариші». Тепер залишилося домогтися, щоб знання про якість маркування товарів взяли на озброєння усі учасники ринку: імпортери стежили, щоб маркування відповідало вимогам, торговельні мережі відмовляли імпортерам, якщо вони постачають неправильно маркований товар, а продавець вмів показати інспектору і покупцеві знаки маркування. А наше міністерство продовжить роботу над якістю законодавчих актів вже з новим профільним міністром.

Перший проректор КНТЕУ та президент Всеукраїнської федерації споживачів «Пульс» Наталія Притульська зазначила, що створення методички є «проєвропейським і здоровим підходом до захисту прав споживачів»:

- Ми вже майже 20 років готуємо фахівців системи захисту прав споживачів в Україні і переконані в силі превентивного підходу до цієї роботи, адже не можна біля кожного кіоску поставити інспектора! Сила європейських стандартів життя не в тому, що там створено потужний апарат перевірок, а в правильно спланованих і чесно виконуваних законах. Зустріч в ЕВА стала свідченням того, що в боротьбі за цивілізований ринок і дотримання прав споживачів основні учасники галузі стали однодумцями.

ГКФрозвиває бренди