15 травень 2015
«Паспорт професії» формували в Європейській бізнес Асоціації
15 травня 2015 року в Європейській Бізнес Ассоціації (ЕВА) на фінальне засідання зібралися члени робочої групи соціального проекту Групи компаній «ФОКСТРОТ» «Паспорт професії: професійний стандарт для продавця-консультанта непродовольчих товарів». Учасники зустрічі обговорили, якою має бути скорочена версія розробленого профстандарту для подальшого розповсюдження серед широкої аудиторії та презентації до Дня робітників торгівлі.
Серед учасників діалогу в Ассоціації – HR-фахівці провідних роботодавців галузі: торговельних мереж «Фокстрот», «Секунда», «Фуршет», «Ашан», «Новус», «Брусничка». Адже саме ритейлери, що є членами комітетів Європейської Бізнес Асоціації, Української торгової Асоціації та Асоціації підприємств побутової техніки та електроніки, зробили профстандарт галузевим документом із консолідованою думкою роботодавця, основою для нових навчальних програм. Експертну думку щодо короткої версії профстандарту для загальної аудиторії висловила Вікторія Деревлюк, заступник директора з навчально-виробничої роботи Вищого комерційного училища Київського національного торговельно-економічного університету.
- З трансформацією профтандарту в освітній стандарт зміниться якість підготовки кадрів у закладах профтехосвіти, а рітейлери мінімізують зусилля для самостійного формування необхідних компетенцій у робітників на першому робочому місці, - розповідає HR-директор торговельної мережі «Фокстрот. Техніка для дому» Марія Черненко. - Ми вдячні усім членами робочої групи за ефективність та проактивну позицію у підготовці такого лідерського проекту, адже це перший в рітейлі «Паспорт професії».
- Аби бути затребуваним на ринку праці, зростати як спеціаліст, необхідно постійно вдосконалюватися у професії, підвищувати рівень компетенцій, - говорить Олена Цимбалюк, що виросла від касира та товарознавця (у мережі «Фокстрот») до керівника роздрібної торгівлі у мережі «Секунда». – У короткій версії профстандарту – книжечці «Паспорт професії» - зібрані усі критерії, яким має відповідати сучасний продавець, аби бути успішним у професії.
– Робота з розробки професійного стандарту для професії "Продавець-консультант непродовольчих товарів" є унікальною, оскільки об'єднала представників багатьох торгівельних мереж в їхніх спільних зусиллях зробити підготовку працівників для сфери торгівлі більш ефективною, – зазначив директор департаменту розвитку трудового потенціалу та КСВ Федерації роботодавців України Родіон Колишко, де наразі документ проходить експертизу на дотримання сучасним критеріям ринку праці. По тому профстандарт буде переданий в Міністерство освіти і науки України для внесення змін до освітніх програм за відповідною професією.
- Я дякую рітейлерам за роботу над професійним стандартом з професії "Продавець-консультант непродовольчих товарів", - зазначив Сергій Коваленко, начальник відділу взаємодії з соціальними партнерами та виробництвом Департаменту профтехосвіти МОН України. - Наші спільні зусилля зі зближення освітянських і професійних стандартів забезпечать підготовку таких кадрів, яких потребує ринок праці. За останні 22 роки в Україні у 1,7 рази збільшився випуск фахівців з вищою освітою, при цьому випуск кваліфікованих робітників скоротився на 46,3%. Цю тенденцію потрібно змінювати, адже сьогодні економіка України гостро потребує кваліфікованих робітничих кадрів.
Довідка: Проект «Паспорт професії» стартував на початку 2014 року, коли торговельна мережа "Фокстрот" спільно з Вищим комерційним училищем Київського національного торговельно-економічного університету продовжили ініціативу підготовки "Паспорту професії", реалізовану в своїй галузі компанією СКМ в 2011-2013 рр.
Власним практичним досвідом розробку «Паспорт професії продавця консультанта непродовольчих товарів» підсилили очільники 3 профільних асоціацій рітейлерів, фахівці 12 торговельних мереж України, незалежні HR-експерти, фахівці Департаменту профтехосвіти МОН України та Федерації роботодавців України. Проект професійного стандарту для продавця-консультанта непродовольчих товарів розміщено в загальнонаціональному Репозитарії професійних кваліфікацій Федерації роботодавців України (ФРУ) – https://www.profstandart.org.ua/standarts.
У рамках стратегії корпоративної соціальної відповідальності бренд «ФОКСТРОТ» реалізує ряд освітніх проектів. У березні 2014 р. Група компаній «Фокстрот» підписала Договір про співпрацю з профільним навчальним закладом ритейлерів – Київським національним торговельно-економічним університетом й отримала підтримку педагогів профільного університету своїм ініціативам з розвитку галузі. Фахівці бізнесу є частими гостями на відкритих лекціях в КНТЕУ, консультують викладачів, як роботодавці, очолюють профільні екзаменаційні комісії. Близько 80 випускників цього закладу сьогодні працюють в мережі «Фокстрот», понад 300 студентів побували на екскурсіях у столичних магазинах «Фокстрот». У кінці 2014 року спільними зусиллями фахівців «Фокстроту» і наукових співробітників КНТЕУ розроблено інноваційний в ритейлі методичний посібник «Маркування електропобутових товарів і телерадіотоварів: керівництво для співробітників роздрібної торгівлі». Триває робота над презентацією створеного спільно з рітейлерами професійного стандарту для «Продавця-консультанта непродовольчих товарів».
Серед учасників діалогу в Ассоціації – HR-фахівці провідних роботодавців галузі: торговельних мереж «Фокстрот», «Секунда», «Фуршет», «Ашан», «Новус», «Брусничка». Адже саме ритейлери, що є членами комітетів Європейської Бізнес Асоціації, Української торгової Асоціації та Асоціації підприємств побутової техніки та електроніки, зробили профстандарт галузевим документом із консолідованою думкою роботодавця, основою для нових навчальних програм. Експертну думку щодо короткої версії профстандарту для загальної аудиторії висловила Вікторія Деревлюк, заступник директора з навчально-виробничої роботи Вищого комерційного училища Київського національного торговельно-економічного університету.
- Аби бути затребуваним на ринку праці, зростати як спеціаліст, необхідно постійно вдосконалюватися у професії, підвищувати рівень компетенцій, - говорить Олена Цимбалюк, що виросла від касира та товарознавця (у мережі «Фокстрот») до керівника роздрібної торгівлі у мережі «Секунда». – У короткій версії профстандарту – книжечці «Паспорт професії» - зібрані усі критерії, яким має відповідати сучасний продавець, аби бути успішним у професії.
– Робота з розробки професійного стандарту для професії "Продавець-консультант непродовольчих товарів" є унікальною, оскільки об'єднала представників багатьох торгівельних мереж в їхніх спільних зусиллях зробити підготовку працівників для сфери торгівлі більш ефективною, – зазначив директор департаменту розвитку трудового потенціалу та КСВ Федерації роботодавців України Родіон Колишко, де наразі документ проходить експертизу на дотримання сучасним критеріям ринку праці. По тому профстандарт буде переданий в Міністерство освіти і науки України для внесення змін до освітніх програм за відповідною професією.
- Я дякую рітейлерам за роботу над професійним стандартом з професії "Продавець-консультант непродовольчих товарів", - зазначив Сергій Коваленко, начальник відділу взаємодії з соціальними партнерами та виробництвом Департаменту профтехосвіти МОН України. - Наші спільні зусилля зі зближення освітянських і професійних стандартів забезпечать підготовку таких кадрів, яких потребує ринок праці. За останні 22 роки в Україні у 1,7 рази збільшився випуск фахівців з вищою освітою, при цьому випуск кваліфікованих робітників скоротився на 46,3%. Цю тенденцію потрібно змінювати, адже сьогодні економіка України гостро потребує кваліфікованих робітничих кадрів.
Власним практичним досвідом розробку «Паспорт професії продавця консультанта непродовольчих товарів» підсилили очільники 3 профільних асоціацій рітейлерів, фахівці 12 торговельних мереж України, незалежні HR-експерти, фахівці Департаменту профтехосвіти МОН України та Федерації роботодавців України. Проект професійного стандарту для продавця-консультанта непродовольчих товарів розміщено в загальнонаціональному Репозитарії професійних кваліфікацій Федерації роботодавців України (ФРУ) – https://www.profstandart.org.ua/standarts.
У рамках стратегії корпоративної соціальної відповідальності бренд «ФОКСТРОТ» реалізує ряд освітніх проектів. У березні 2014 р. Група компаній «Фокстрот» підписала Договір про співпрацю з профільним навчальним закладом ритейлерів – Київським національним торговельно-економічним університетом й отримала підтримку педагогів профільного університету своїм ініціативам з розвитку галузі. Фахівці бізнесу є частими гостями на відкритих лекціях в КНТЕУ, консультують викладачів, як роботодавці, очолюють профільні екзаменаційні комісії. Близько 80 випускників цього закладу сьогодні працюють в мережі «Фокстрот», понад 300 студентів побували на екскурсіях у столичних магазинах «Фокстрот». У кінці 2014 року спільними зусиллями фахівців «Фокстроту» і наукових співробітників КНТЕУ розроблено інноваційний в ритейлі методичний посібник «Маркування електропобутових товарів і телерадіотоварів: керівництво для співробітників роздрібної торгівлі». Триває робота над презентацією створеного спільно з рітейлерами професійного стандарту для «Продавця-консультанта непродовольчих товарів».