«Фокстрот»: річний звіт по захисту прав споживачів

минув рік після кризової ситуації у сфері захисту прав споживачів побутової техніки та електроніки України, який показав досягнення підписантів Меморандуму про взаєморозуміння  між Держспоживінспекцією України  та гравцями цієї галузі ринку  у справі боротьби з контрафактною та контрабандною продукцією.


20 січня 2015 року на засіданні Громадської Ради при Держспоживінспекції прес-секретар Групи компаній «Фокстрот» Алевтина Белецька презентувала посібник  «Маркування електропобутових товарів и телерадіотоварів: керівництво для співробітників роздрібної торгівлі»  та звітувала про результати роботи бізнесу у рамках підписаного у грудні 2013 року Меморандуму про взаєморозуміння між Державною інспекцією України з питань захисту прав споживачів та компаніями-імпортерами і розповсюджувачами в Україні електропобутової техніки заради боротьби з контрафактною та контрабандною продукцією.

Меморандум, підписаний 11 грудня 2013 року, став виходом із кризової ситуації, у яку потрапили учасники через неоднозначне трактування законодавства України про маркування техніки. Ритейлери отримали тоді безпідставні  багатомільярдні штрафи за нібито неналежне маркування техніки, інспектори – підозри в корупції та антикорупційний спротив учасників ринку, а споживачі – хибну інформацію, де ж насправді існує на ринку ризик купити неякісний товар.

За рік по тому ситуація має такий вигляд: ритейлери продовжують через суди поновлювати репутацію,  Генпрокуратура відкрила проти  керівництва Держспоживінспекції  впровадження, а от що ж із правами споживачів?
- Протягом року ми ретельно виконували пункти Меморандуму про взаєморозуміння, про що свідчать такі результати: за підтримки Європейської Бізнес Асоціації взяли участь у робочій групі при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України та подали в парламент напрацьовані зміни до законодавства щодо захисту прав споживачів; створили для ринку  методичний посібник «Маркування електропобутових товарів і телерадіотоварів: керівництво для співробітників роздрібної торгівлі» (спільно з КНТЕУ за рецензією громадських організацій споживачів); організували навчання продавців мережі «Фокстрот» навичкам оцінювання маркування за цим посібником  та почали розповсюджувати даний досвід на ринку, -  акцентувала Алевтина Белецька на досягненнях  у 2014  році, спрямованих на захист прав споживачів.

Представник «Фокстроту»  зауважила, що протягом року мережа активно працювала зі скаргами та отримала значну кількість подяк від споживачів і наприкінці 2014 року констатувала зменшення кількості скарг на 33%.
Прес-секретар ГК «Фокстрот» також анонсувала подальші дії мережі «Фокстрот», спрямовані на  виконання положень Меморандуму: актуалізація змісту посібника з урахуванням оновлення законодавства відповідно до євроінтеграції України; передача тиражу  методички інспекторам ринкового нагляду в регіональні управління, а також ритейлерам, громадським організаціям, що займаються справами захисту прав споживачів. 

Голова Громадської Ради Олег Цильвік підтримав ініціативу та зауважив, що цілком логічно, аби  певний тираж посібника «Маркування електропобутових товарів и телерадіотоварів: керівництво для співробітників роздрібної торгівлі» було передано  у 2015 році інспекторам ринкового нагляду, що прийдуть до ритейлерів  по закінченні мораторію на перевірки.


ГКФрозвиває бренди