Маркування «по науці», або знання продавця – інструмент боротьби за цивілізований ринок

​Фахівці торговельної мережі «Фокстрот. Техніка для дому» спільно з викладачами Київського національного торгово-економічного університету створили методичний посібник: «Маркування електропобутових товарів і телерадіотоварів: керівництво для співробітників роздрібної торгівлі»



У ньому доступно і схематично викладені всі вимоги сучасного законодавства в частині споживчого інформування - маркування основних груп товарів побутової техніки та електроніки. Методичка поєднала вимоги до маркування, що вказані в чинних законодавчих актах і нормативних документах. Наукова робота є прикладною, пропонуючи продавцям єдине розуміння правових норм маркування побутової техніки та електроніки усіма учасниками ринку. З цією метою автори отримали рецензії фахівців Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Українського товариства товарознавців і технологів, Всеукраїнської громадської організації «Якість життя» та Всеукраїнської федерації споживачів «Пульс».

- Сильна сторона роботи - синтез правознавчих теоретичних знань з практикою наших товарознавців, - розповідає Олена Слободяник, начальник відділу поставок торговельної мережі «Фокстрот. Техніка для дому». - Спеціальні контрольні таблиці (чек-листи і приклади маркування різних видів товарів) навчать продавців оцінювати правильність, повноту та відповідність маркування товарів чинному законодавству.

Ініціатива своєчасна для ритейлерів: вітчизняні закони із захисту прав споживачів в частині вимог до маркування - недосконалі, багато позицій мають неоднозначні трактування і стають приводом для безпідставного нарахування багатомільярдних штрафів ритейлерам з боку Державної інспекції з питань захисту прав споживачів, оспорювати які потім доводиться у судовому порядку.

- У березні цього року Міністерство економічного розвитку і торгівлі України створило робочу групу з питання якості законодавства щодо захисту прав споживачів, а учасники сектора цивілізованого ритейлу побутової техніки та електроніки України за підтримки Європейської Бізнес Асоціації та Асоціації побутової техніки та електроніки внесли свої пропозиції щодо нівелювання неоднозначності трактування законів. Однак наші пропозиції не були винесені на розгляд в парламент, - розповів виконавчий директор торговельної мережі «Фокстрот. Техніка для дому» В'ячеслав Поврознік. - Паралельно ми захищаємо цивілізований ринок торгівлі та права споживачів ще в один спосіб - навчаємо продавців давати оцінку правильності, повноті та відповідності маркування чинному законодавству. І даний посібник стане ефективним інструментом такого освітнього процесу.

У мережі планують озброїти цим інструментом продавців у кожному магазині «Фокстрот. Техніка для дому».

А також запропонують скористатися методичкою решті учасників ринку ритейлу побутової техніки, в тому числі конкурентам. Адже в боротьбі за цивілізований ринок і дотримання прав споживачів провідні ритейлери галузі стали партнерами і однодумцями.

На початку жовтня першому тиражу методичного посібника зраділи в КНТЕУ. Прес-секретар Групи компаній «ФОКСТРОТ» Алевтина Белецька вручила перший примірник керівникові авторського колективу, доктору технічних наук, професору університету Ніні Мережко на урочистих зборах до Дня працівників освіти. А також - «Подяку» педагогічному колективу провідного галузевого університету за плідну співпрацю та підготовку професійних кадрів відповідно до очікувань роботодавців.
Перший проректор КНТЕУ Наталія Притульська підкреслила своєчасність і необхідність даної методичної розробки в підготовці молодих фахівців для торговельної галузі та подякувала працівникам мережі «Фокстрот. Техніка для дому» за спільну, а головне - системну та результативну роботу.

ГКФрозвиває бренди